Regulamin zajęć

28/mar/2023
19/gru/2024

REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU MATERIAŁOZNAWSTWO STOMATOLOGICZNE

 

dla Studentów II roku kierunku lekarsko-dentystycznego prowadzonych

w Katedrze Protetyki i Materiałoznawstwa Stomatologicznego

Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu

w roku akademickim 2024/2025

 

 

Zajęcia z przedmiotu Materiałoznawstwo Stomatologiczne prowadzone są w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach Załącznik

Nr 1 do Uchwały Nr 37/2024 Senatu SUM z dnia 18 czerwca 2024 r., oraz niniejszy Regulamin.

 

 

  • 1

Zasady uczestnictwa w zajęciach

 

  1. Zajęcia dydaktyczne (wykłady, seminaria, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Dziekana.
  2. W zakresie zajęć realizowanych zdalnie dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć przez Kierownika Jednostki -informacje o terminie i wykorzystywanej platformie ogłaszane są na stronie internetowej Jednostki.
  3. Uczestnictwo w wykładach, seminariach oraz ćwiczeniach jest obowiązkowe.
  4. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na dany rok akademicki.
  5. Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej i punktualnego zalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
  6. Student zobowiązany jest do przygotowania teoretycznego do zajęć zgodnie z planowaną ich tematyką w oparciu o podane piśmiennictwo. Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem.
  7. Podczas zajęć realizowanych w Uczelni Student zobowiązany jest do :

- zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
- przestrzegania treści ślubowania oraz przepisów obowiązujących w SUM, a w szczególności do poszanowania godności wszystkich uczestników procesu dydaktycznego oraz dbania o dobre imię Uczelni

- przestrzegania zasad BHP

- stosowania środków ochrony osobistej zgodnie z wytycznymi Jednostki.

  1. Student powinien dbać o miejsce prowadzenia zajęć, w tym o porządek i prawidłowy stan urządzeń, z których korzysta. Wszelkie zauważone usterki powinny zostać zgłoszone nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia. W razie powstania szkody sporządzany jest Protokół Uszkodzenia Sprzętu Medycznego. Za stwierdzone po zakończonych ćwiczeniach braki materiałów i instrumentów oraz za uszkodzenia urządzeń odpowiedzialność materialną ponoszą Studenci danej grupy/sekcji.
  2. W miejscu prowadzenia zajęć Student nie powinien spożywać posiłków ani wnosić zbędnych rzeczy osobistych, które należy pozostawić w szatni.
  3. W czasie realizacji zajęć dydaktycznych oraz przeprowadzania zaliczeń końcowych z przedmiotu Studenta obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i używania urządzeń elektronicznych oraz rejestracji audiowizualnej.
  4. Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej. Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego

 

§ 2

Zasady usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach i ich odrabiania

 

  1. Każda nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona poprzez przedstawienie prowadzącemu zajęcia niezwłocznie, lub w terminie do 5 dni roboczych po ustaniu przyczyny nieobecności, odpowiedniego dokumentu (zaświadczenie lekarskie, sądowe itp.)
  2. Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach odbywa się zgodnie z par. 15 Regulaminu Studiów w SUM
  3. Zajęcia opuszczone z powodów usprawiedliwionych powinny być odrobione z inną grupą ćwiczeniową w terminie ustalonym z Kierownikiem Jednostki.
  4. W przypadku nieobecności na zajęciach Student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się na zasadach i w terminach ustalonych przez Kierownika Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.

 

 

§ 3

Zasady zaliczenia zajęć

 

  1. Warunkiem uzyskania zaliczenia zajęć z przedmiotu jest uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych formach zajęć (wykładach, seminariach, ćwiczeniach) oraz uzyskanie pozytywnych ocen z wszystkich zaliczeń cząstkowych (ustnych lub pisemnych) sprawdzających efekty uczenia
  2. W przypadku nieobecności Studenta na zaliczeniu cząstkowym zajęć w wyznaczonym terminie, może on zgłosić się na kolejny ustalony termin traktowany już jako poprawkowy.
  3. Student ma prawo do dwukrotnej poprawy każdego zaliczenia cząstkowego.
  4. W przypadku niezaliczenia kolokwiów poprawkowych, Student ma prawo do przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego (ustnego lub pisemnego) z całości materiału objętego programem zajęć (ćwiczeń/seminariów).
  5. Terminy zaliczeń ustalane są przez Kierownika Jednostki prowadzącej przedmiot
  6. Nie zgłoszenie się Studenta na zaliczenie w terminie ustalonym przez Kierownika Jednostki powoduje utratę terminu zaliczenia.
  7. Student, który nie uzyskał zaliczenia zajęć z przedmiotu nie zostaje dopuszczony do zdawania egzaminu w pierwszym terminie uzyskując ocenę niedostateczną z pierwszego terminu egzaminu.
  8. Student ma prawo podejścia do zaliczenia zajęć z przedmiotu przed każdym terminem egzaminu.

 

§ 4

Zasady zaliczenia końcowego przedmiotu (egzamin)

 

  1. Formą zaliczenia końcowego przedmiotu Protetyka jest egzamin.
  2. W ciągu jednego dnia Student może przystąpić do egzaminu lub zaliczenia na ocenę tylko z jednego przedmiotu.
  3. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu.
  4. Termin egzaminu jest ustalany i ogłaszany Studentom zgodnie z19 Regulaminu Studiów w SUM.
  5. Brak zaliczenia zajęć z przedmiotu lub nieusprawiedliwiona nieobecność Studenta na egzaminie w wyznaczonym terminie jest równoznaczna z otrzymaniem oceny niedostatecznej (dotyczy wszystkich terminów egzaminów).
  6. Zakres tematyczny egzaminu obejmuje materiały z wykładów, seminariów i ćwiczeń oraz zalecanej literatury.
  7. Egzamin realizowany jest w jest w formie ustnej (część praktyczna) i ustnej/pisemnej/testowej (część teoretyczna).
  8. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia części praktycznej (egzaminu/zaliczenia praktycznego) jest uzyskanie zaliczenia z przedmiotu.
  9. Zaliczenie na ocenę powinno odbywać się po zakończeniu zajęć z przedmiotu przed sesją egzaminacyjną.
  10. Egzamin praktyczny za zgodą Dziekana może odbyć się przed sesją egzaminacyjną.
  11. Egzamin teoretyczny jest egzaminem pisemnym testowym przeprowadzanym zdalnie/na terenie uczelni lub egzaminem ustnym.
  12. Zgodnie z Regulaminem Studiów w SUM w przypadku egzaminów testowych zaliczenie uzyskuje się po osiągnięciu 70% poprawnych odpowiedzi.
  13. W przypadku uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej Studentowi przysługuje prawo do dwóch egzaminów
  14. Pierwszy lub drugi termin poprawkowy egzaminu na pisemny wniosek Studenta lub Egzaminatora może być egzaminem komisyjnym. Egzamin komisyjny ma charakter nadzwyczajny i nie może być traktowany jako dodatkowy termin.
  15. Egzaminator/Koordynator przedmiotu może ustalić możliwość zdawania egzaminu teoretycznego w przedterminie, tj. przed rozpoczęciem sesji egzaminacyjnej, dla wyróżniających się w nauce Studentów. Do grupy tej zalicza się studentów, którzy w przypadku przedmiotów kontynuowanych uzyskali co najmniej 4.5 ze średniej arytmetycznej ocen z corocznych zaliczeń (suma ocen z wszystkich terminów zaliczenia) oraz zdobyli nagrody na konferencjach Studenckich Kół Naukowych lub wykazali się publikacjami.
  16. Warunkiem zdawania egzaminu teoretycznego w przedterminie jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu.
  17. Ocena pozytywna uzyskana na egzaminie w przedterminie jest oceną ostateczną.
  18. W czasie trwania egzaminu Studenta obowiązuje bezwzględny zakaz kontaktowania się osobistego lub za pośrednictwem urządzeń elektronicznych z osobami postronnymi oraz korzystania z materiałów pomocniczych. Nieprzestrzeganie zasad stanowi podstawę do przerwania egzaminu/zaliczenia na ocenę, co jest równoznaczne z otrzymaniem przez Studenta oceny niedostatecznej. Fakt ten zostaje odnotowany w protokole egzaminu/zaliczenia na ocenę przez Egzaminatora.
  19. Egzamin obejmuje weryfikację efektów uczenia się w zakresie wiedzy i umiejętności. Dlatego ocena końcowa z przedmiotu jest wystawiana na podstawie wyników uzyskanych z obu części egzaminu (praktycznej i teoretycznej). Stanowi ona średnią ważoną ocen uzyskanych z obu ww części. Procent udziału jest ustalany przez Egzaminatora/Koordynatora przedmiotu w porozumieniu z Dziekanem.
  20. Ocena pozytywna uzyskana na egzaminie jest ostateczna. Poprawkowy egzamin w celu poprawy uzyskanej oceny pozytywnej ww. jest niedopuszczalny.
  21. Wyniki egzaminu ogłaszane są w ciągu 5 dni roboczych od dnia ich przeprowadzenia w systemie informatycznym Uczelni.

 

 

 

 

§ 5

Zasady konsultacji z nauczycielem akademickim

 

Konsultacje z nauczycielem akademickim odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Jednostki http://www.materialoznawstwostomatologiczne.sum.edu.pl/

§  6

Bieżące sprawy administracyjne dotyczące dydaktyki

 

  1. Sprawy dotyczące dydaktyki, w tym np. składanie podań o odrabianie zajęć, należy załatwiać drogą elektroniczną;

- kontakt z sekretariatem jednostki: adres e-mail: protstom@sum.edu.pl,

               - kontakt z Kierownikiem ćwiczeń:

II roku: dr .n. med. Magdalena Wyszyńska adres e-mail: magdalena.wyszynska@sum.edu.pl

 

  1. Korespondencja elektroniczna z pracownikami i podmiotami SUM powinna odbywać się ze studenckiego konta poczty elektronicznej.
  2. Student jest zobowiązany odczytywać wiadomości kierowane na Jego konto w domenie s…..@365.sum.edu.pl.

 

 

§ 7

Kwestie sporne i nie zawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym regulaminem studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 37/2024 Senatu SUM z dnia 18 czerwca 2024r.

 

§ 8

W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora SUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń i egzaminów

 

§ 9

 Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2024 roku

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………..

/podpis Kierownika Jednostki realizującej przedmiot/

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………………………………………………..

/podpis Dziekana WNMZ/

W kategorii: